رییس دبیر خانه توسعه دریا محور گفت: اگرچه مذاکرات با روسیه برای تأمین فاینانس پروژه راه آهن رشت - آستارا انجام شده، اما در صورت بروز محدودیتهای ناشی از مکانیسم ماشه، دولت مصمم است اجرای این خط ریلی را از منابع داخلی تأمین کند.
به گزارش ایلنا، علی عبدالعلی;زاده رئیس دبیرخانه توسعه دریامحور و مکران در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه در دولت چهاردهم توسعه دریامحور جایگاه رسمی پیدا کرد، گفت: پیش از آن در دولت;های دوازدهم و سیزدهم موضوع توسعه مَکٌران مطرح می;شد، اما در واقع بحث توسعه دریامحور از آبان ۱۴۰۲ و پس از صدور ابلاغ ۹ ماده;ای رهبر معظم انقلاب به صورت جدی وارد دستور کار شد. به همین دلیل در برنامه هفتم توسعه کشور هیچ اشاره گسترده;ای به توسعه دریامحور نشده بود و صرفاً در ماده ۶۰ به شکلی ضمنی مورد اشاره قرار گرفت، چرا که اساساً جایگاه مشخصی نداشت.
وی افزود: در همان ماده مقرر شد که دولت موظف به ارائه لایحه اساسنامه و چارچوب قانونی شود تا این موضوع رسمیت بیشتری پیدا کند. به این ترتیب، آنچه امروز در دولت چهاردهم درباره توسعه دریامحور اتفاق افتاده، در امتداد همین تصمیمات است.